zondag 27 april 2014

Kapper en nog meer

Vanmorgen liep de wekker al vroeg af. Wij hebben een wekker op het nachtkastje staan, maar die loopt alleen af als mijn man een vroege dienst heeft. Vandaag had hij heerlijk een vrije dag. Dan hebben we natuurlijke wekkers: de jochies die om 6 uur al klaarwakker waren. Pffft.... Ze slapen samen op één kamer en maken elkaar iedere morgen vrolijk wakker. Mama wordt daar minder vrolijk van... De jongste is eigenlijk nog te klein om te begrijpen dat hij nog een uurtje rustig moet blijven of om de cijfers op hun wekkertje te ontcijferen. Maar vandaag ging het best goed. We hebben het nog een uurtje uit kunnen zingen. Maar 7 uur was het toch de hoogste tijd om uit bed te gaan. Ik ben géén ochtendmens, maar met kleine kinderen die naar school moeten, moet je wel. Helaas, het went niet :-(. Mijn eerste klus was: haren knippen.


 haren knippen.

Vandaag zou de schoolfotograaf op school komen, en dan moeten je haren natuurlijk in model zitten. Dus op de vroege ochtend 3 koppies onder handen genomen.

Toch mooi zo'n € 20 verdiend. Wat betaal je tegenwoordig bij de kapper voor een normale knipbeurt? Ik zou het niet weten. Zelf ga ik nooit naar de kapper, en mijn man en de oudste kinderen worden geknipt door iemand uit onze kerk. Ik denk dat je al snel richting de € 20 gaat, en bij een huis-aan-huis-kapper zo rond de € 7,50 of meer.

Daarna moesten we snel ontbijten, wassen, aankleden, tanden poetsen en haren in model en naar school.
Onze zoon van 4 was vorige week gevallen en heeft een snee midden op zijn voorhoofd. Ach, dat mooie koppie... En nu moest hij ook nog op de foto. Dat ligt voor altijd vast! Hij lachte er niet minder om :-).

Toen ze naar school waren, heb ik mijn To-do-lijst er weer bij gepakt. Het is voor mij echt een steuntje in de rug. Eerst maar eens 2 bedden verschonen. Het was nog wat grijs weer, maar ik heb het toch maar buiten te drogen gehangen. Om 2 uur was het kurkdroog. Wat zullen de jongens heerlijk pitten vannacht in hun schone pyjamaatjes en schone bedden. Ik hoop dat ze een uurtje langer slapen dan vannacht!

Daarna wijzigde ik mijn programma weer eens. Ik wilde een kastje op de jongenskamer schoonmaken. Een speelgoedkastje onder het schuine dak. Zo'n lekker wegkruipholletje als je verstoppertje speelt. Al het speelgoed er weer ingegooid en omgevallen. En dan mag mama weer opdraven.
Toch liep het vandaag anders. Mijn man was een dagje thuis. Daar heb ik maar gebruik van gemaakt: samen wat klussen gedaan die ik niet op de gevoelige plaat heb vast gelegd. Er stonden nog wat dozen die van de vliering waren gekomen. De vliering is pico bello, maar ja, die dozen... Vandaag dus maar door de zure appel heen gebeten en ze één voor één uitgezocht, gelabeld en op zijn plek gezet. Nu is de hele bovenverdieping op zicht opgeruimd.
En morgen moet toch echt dat kastje er aan geloven!

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage