zondag 27 april 2014

Kroontjes gehaakt het patroontje

 Van deze kroontjes heb ik de afgelopen veertien dagen 100 stuks gehaakt. Ik kwam het patroontje tegen. En aangezien ik best oranjegezind ben, dacht ik: dat ga ik proberen. Eerst eens mijn voorraadje haakkatoen uitgezocht, en warempel, ik kwam nog een bol oranje tegen. Echt zo'n heerlijk felle oranje. De bol had ik ooit gekregen van iemand die er niets mee deed. Glimlachend heb ik de bol aangenomen, maar ik dacht: wat moet ik dáár nou mee? Nou, dít dus! De één na de ander kwam van de naald. De één na de ander maakten we blij met een kroontje. Het viel bij iedereen geweldig in de smaak. Zelfs voor een bloemenwinkel hier in de buurt heb ik er 25 gehaakt.
Het was de LEUKSTE OPRUIMKLUS ooit :-).
En morgen... worden ze door iedereen gedragen natuurlijk.
Kroontjes gehaakt het patroontje1
Eerlijk gezegd was ik het op een gegeven moment best een beetje beu, al die kroontjes. Maar haken, daar krijg ik nooit genoeg van. Ergens op pinterest kwam ik een leuk idee tegen voor een krans. De krans was omwikkeld met harig katoen, en daarop waren bloemetjes gemaakt. Zoiets heb ik nagemaakt. Alleen heb ik niet de krans omwikkeld, maar omgehaakt. Daarna bloemen gehaakt in de kleuren van de vlag. Een breed oranje lint, met daarover een rood-wit-blauw lint. En klaar!
Vandaag mag de koningskrans al aan de voordeur hangen tot en  met 5 mei. Daarna haal ik de bloemen er weer af en maak ik er in een andere kleur iets nieuws van.
Kroontjes gehaakt het patroontje
Zijn jullie ook nog creatief geweest?
Iedereen een fijne k(r)oningsdag toegewenst!

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage